شما اینجا هستید   |

    باشقا سوزلر : کنترل پوشش و آرایش زنان در صدا‌و‌سیما دقیق تر می شود
انتظاري که احزاب و تشکلات اصلاح طلب از آقاي عارف داشته و دارند

کنترل پوشش و آرایش زنان در صدا‌و‌سیما دقیق تر می شود

او گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف قرار است به شکل درستی در برنامه‌های کودک و نوجوان نیز وارد شود و توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.
سلیمی اظهار کرد: در تولیدات گروه‌های مختلف، ترویج فرهنگ و عفاف به شکل‌های گوناگون صورت می‌گیرد مثلا در گروه سیاسی به شیوه‌ای متفاوت از گروه فیلم و سریال مسائل تبلیغ می‌شود.
مشاور امور زنان در صدا و سیما در رابطه با سریال‌های تلویزیونی گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی از دو جهت مورد توجه قرار می‌گیرد، یکی مسئله ظاهری و دیگری مسئله محتوایی است.
او توضیح داد:‌در مسئله شکلی و ظاهری، تلاش زیادی صورت گرفته است که مسئله حجاب در سریال‌های تلویزیونی مورد توجه باشد و تقریبا وضعیت خوبی نیز در این زمینه داریم و از لحاظ پوشش ظاهری مشکلی نداریم اما آرایش‌ها باید کنترل شود و مرز بین آرایش و گریم تفکیک شود.
سلیحی ادامه داد: نباید در سریال‌های تلویزیونی زنان آرایش داشته باشند و کنترل‌های بیشتری صورت می‌گیرد.
مشاور امور زنان در صدا و سیما گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در محتوای سریال‌ها سعی می‌شود، مطالب مفیدی گنجانده شود، تا مخاطبان با فلسفه حجاب و زیبایی‌شناسی حجاب و همچنین اثرات مثبتی که پوشش مناسب می‌تواند در زمینه امنیت و آرامش ایجاد کند، آشنا شود.
او ادامه داد: در صدا و سیما به شیوه‌های مختلف مزایای حجاب و عفاف تبلیغ می‌شود و تبعات ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف را به تصویر بکشد تا عموم مردم از عواقب شوم آن آگاه شوند و روشنگری صورت گیرد.
سلیحی تصریح کرد: البته همه وظایف در زمینه ترویج عفاف و حجاب بر عهده صدا و سیما نیست و برای سالم‌سازی فضای جامعه باید تک‌تک‌نهادها وارد عمل شوند و همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند.
او ادامه داد: البته بیشترین مسئولیت بر عهده والدین است و والدین بایدنظارت و کنترل درستی بر وضعیت حجاب فرزندان خود داشته باشند البته رسانه ملی این رسالت را بر عهده دارد که هشدارهای لازم را به خانواده‌ها بدهد.
مشاور امور زنان در صدا و سیما گفت: شواهد نشان از آن دارد که خانواده‌هایی فرزندان خود را درست تربیت کرده‌اند و نظارت کافی داشته‌اند فرزندان آنها مشکلات کمتری در جامعه ایجاد کرده‌اند.
سلیحی ادامه داد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند تا جامعه‌پذیری لازم در جهت عفاف و حیا در جامعه ایجاد شود.
او گفت: البته این مسئله فقط مربوط به زنان نمی‌شود و باید به مسئله نجابت و غیرت مردان نیز توجه کافی شود زیرا مردان با غیرت و نجات می‌توانند تا حدود زیادی مسائل مربوط به حجاب را به حداقل برساند.
گفتنی است، مدتی پس از صدور حکم دوره جدید ریاست ضرغامی، وی  با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در صدا و سیما گفته بود: مساله حفظ حریم زن و مرد بسیار مهم است و باید در این زمینه الگوسازی شود و هم در محیط کاری و هم در برنامه‌ها این مساله باید رعایت شود ما نباید مجری مشکل‌دار داشته باشیم همچنین آرایش کردن خانم‌ها شرعا و قانونا ممنوع است کسی نباید آرایش کند چون خلاف شرع است و یک مورد هم نباید اتفاق بیفتد، همچنین شوخی‌های زننده نیز نباید میان زنان و مردان چه در تلویزیون و چه در رادیو اتفاق بیفتد و ترجیحا اگر مهمان زن داریم مجری هم زن باشد، همچنین گویندگان خبر هم مستثنی از این قاعده نیستند مشاوران بانوان در صدا و سیما باید فعال شوند و در این زمینه کارهای اساسی انجام دهند.
وی همچنین به هدفمندی برنامه‌های گفتگو محور اشاره و اظهار داشت: شما باید بدانید که از برنامه‌های گفتگو محور چه می‌خواهید و هدف از قبل مشخص باشد در حال حاضر سخنرانی‌ها در تلویزیون خیلی زیاد است و باید خیلی کمتر شود و ما از قابلیت‌های هنری استفاده کنیم، مثلا کار ضعیفی شبیه کلید اسرار توانست مخاطبان بسیاری به دست بیاورد و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشد ما باید شبیه آنها را بسازیم و یکی از اهداف مهم‌مان سوق دادن جوانان به سمت دین و آموزه‌های دینی باشد.

منبع iriboffice.ir

دسته بندی : باشقا سوزلر
به اشتراک بگذارید : | | |

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE